Wappumölkkyä Nälkälinnanmäellä

Aika: 1.5.2023 klo 11:00 - 13:00
Paikka: Nälkälinnanmäki, Tottinkatu 6a

Mölkkyä pelataan tänä vappuna Nälkälinnanmäellä Euroopan kulttuuriympäristöpäivien vuoden Elävä perintö -teeman merkeissä. Tapahtumaa elävöittävät kulttuuriympäristöpäivien siniset tähtikuvioiset ilmapallot ja lippunauhat.

Ilmoittautumisia otetaan vastaan Nälkälinnan tornia esittävän lintupöntön alla klo 10.45 alkaen. Tilaisuus alkaa tasan klo 11.00. Elävä perintö -teemavuoden kunniaksi esitetään aluksi lyhyt historiallinen katsaus vapun viettoon Nälkälinnanmäellä vanhan näkötorniravintolan aikaan viime vuosisadan alkuvuosikymmeninä.

Nälkälinnanmäen wappumölkkyä pelataan yksinkertaistetuin säännöin.  Jokainen heittää kolme perättäistä heittoa. Heittojen yhteispistemäärän perusteella kilpailijat asetetaan paremmuusjärjestykseen. Tasatuloksen saaneet heittävät kukin yhden ylimääräisen kolmen heiton sarjan. Muilta osin noudatetaan Suomen Kansainvälisen Mölkkyliitto ry:n sääntöjä.

Kilpailun tuomarina toimii seuran puheenjohtaja Harri O. Halko. Voittaja palkitaan kahden hengen ateriakortilla, jonka on lahjoittanut pizzeria Capero. Lahjakortti oikeuttaa nauttimaan pitsat myös ilta-aikaan.

Ohessa on tapahtuman seinäesite.